środa, 31 sierpnia 2016

Claire King - Nocna tęcza

Autor: Claire King
Tytuł: Nocna tęcza
Wydawnictwo: Pascal 
Liczba stron: 334

Pea ma zaledwie 5 lat, ale już musi radzić sobie z otaczającym ją światem. Jej tata nie żyje, a dziewczynka mieszka wraz z mamą, która jest w ciąży. Pea musi radzić sobie sama, bo jej rodzicielka się nią nie zajmuje. Na szczęście nie załamuje się i próbuje być samodzielna. Ma także Margot - młodszą siostrę, z którą dzieli wszystkie troski i tajemnice. 

Nocna tęcza to książka niezwyczajna. Od pierwszych stron zauważyłam, że będzie to coś innego od dotychczasowych opowieści, które czytałam. Nie miałam jeszcze do czynienia z perypetiami małej dziewczynki, dlatego też bardzo zaciekawiła mnie ta historia. I zostałam wciągnięta w wir interesujących wydarzeń. 

Pea jest bohaterką niezwykle silną i optymistyczną. Zdecydowanie mi zaimponowała. To właśnie z jej perspektywy poznajemy fabułę i mimo swojego wieku jako narratorka wypada bardzo dobrze. Widzi świat oczami dziecka i często wysuwa różne teorie i domysły, które czasami są absurdalne, ale czy to właśnie nie tak myśli mała istota? Powoli poznaje otoczenie i jeszcze wielu rzeczy musi się nauczyć. Momentami jednak podczas lektury nachodziły mnie takie myśli, że gdyby wszystko było takie proste, jak myśli główna bohaterka, to świat byłby bardziej piękniejszy. Niestety, życie nie zawsze jest kolorowe. 

Z drugiej strony, mimo swojej naiwności Pea wykazuje się dużą dojrzałością. Zajmuje się przecież domem i dba o swoje potrzeby. Jak na swój wiek radzi sobie z tym nad wyraz dobrze. Żal mi jej przede wszystkim dlatego, że musiała wykonywać te wszystkie obowiązki i martwić się, zamiast, tak jak inne dzieci żyć beztrosko. Z tego powodu jestem zła na jej matkę, Rozumiem, że była w ciąży, było jej ciężko po stracie męża, ale jak zauważyłam przez większą część powieści wykazywała się ona obojętnością w stosunku do swoich pociech. 

Claire King napisała ciekawą historię o dzieciństwie, smutku i poszukiwaniu dobra, która od początku mnie urzekła. Na własnej skórze doświadczyłam emocji, jakie niesie ze sobą ta powieść i przeżyłam kilka zaskoczeń. Wspólnie z bohaterami doznawałam momentów radości i smutku. Nocna tęcza dla mnie jest jak powrót do słodkich i niewinnych dziecięcych chwil, okolona jednak nutą goryczy. 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Pascal. 
Znalezione obrazy dla zapytania pascal wydawnictwo

5 komentarzy:

  1. Powiem szczerze, że nigdy nie sięgnęłabym po taką książkę. Odrzuciłaby mnie 5-letnia bohaterka, ale po przeczytaniu Twej recenzji... narobiłaś mi na nią ochoty. Pea wydaje się być niesamowitą dziewczynką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie ta książka, ale na razie muszę spasować, gdyż mam inne zobowiązania czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście bardzo niespotykana książka. Niestety nie do końca mnie jednak przekonuje ta 5-letnia bohaterka. Na razie się wstrzymam z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam mieszane uczucia. Nie czytałam jeszcze historii z perspektywy dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa tej historii :)

    OdpowiedzUsuń