niedziela, 3 lipca 2016

Wendelin Van Draanen - Dziewczyna i chłopak: wszystko na opak




Autor: Wendelin Van Draanen
Tytuł: Dziewczyna i chłopak: wszystko na opak
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 222

Bryce po raz pierwszy spotkał Juli, kiedy ta przeprowadziła się razem z rodziną do nowego domu, stając się jednocześnie jego sąsiadką. Już wtedy przeczuwał, że ta dziewczyna oznacza tylko jedno - kłopoty. Juli natomiast od tamtego czasu oszalała na jego punkcie. Chłopak za wszelką cenę stara się jej unikać. Pod wpływem pewnego zdarzenia Bryce jednak zdaje sobie sprawę ze swoich prawdziwych uczuć do niej, ale czy nie jest już za późno? 

Każdy z nas przeżył swoje pierwsze zauroczenie. Książka ta opowiada właśnie o nim, o uczuciu, które rodzi się pomiędzy dwojgiem młodych ludzi. Juli od początku spodobał się Bryce, natomiast musiało minąć trochę czasu, by sam chłopak uświadomił sobie, że ta uprzejma sąsiadka wiele dla niego znaczy. Czytając te perypetie bohaterów możemy przypomnieć sobie i powspominać nasze miłosne rozterki w młodości. 

Oprócz głównego wątku lektura ta zwraca uwagę również na inne problemy. Pokazuje, jak łatwo osądzamy innych, mimo że praktycznie wcale ich nie znamy. Opowiada o tym, jak jedno wydarzenie może wpłynąć na dalsze życie i zwraca uwagę na to, że w rodzinie najważniejsza jest miłość i troska. 

Powieść napisana jest z dwóch perspektyw - Bryce'a i Juli. Na początku obawiałam się, że przez ten zabieg informacje mogą się mieszać i tak dalej, ale na szczęście tak nie było. Dzięki temu poznajemy różnice w poglądach postaci. Koniec końców, uważam zastosowanie takiego sposobu narracji przez autorkę za udany. 

Lekka i przyjemna - takimi przymiotnikami mogę opisać tę lekturę. Bardzo często pojawiały się w niej zabawne sytuacje, przy których uśmiech automatycznie pojawiał się na moich ustach. Historia, którą przedstawiła pisarka teoretycznie wpasowuje się w przedział wiekowy dla nastolatków, ale kto powiedział, że także dorośli nie mogą po nią sięgnąć? 

Jeśli szukacie książki na wakacje, to Dziewczyna i chłopak: wszystko na opak zdecydowanie wpasowuje się w te klimaty. I chociaż jest to obyczajówka bez większego przesłania, to jednak sprawia ona przyjemność. Z pewnością nie zawiedziecie się, sięgając po tę pozycję, która dostarczy Wam odrobiny humoru i optymizmu na letnie dni. 


7 komentarzy:

  1. Pierwsza miłość to taka urocza sprawa :) jak niezbyt lubię te wszechobecne wątki miłosne, to o tych pierwszych miłostkach czytać lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę po to sięgnąć! Oglądałam film i okropnie mi się podobał, może z książką będzie podobnie :D
    Zapowiada się lekka książeczka na wakacje :D
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam na recenzję "Dreszcza",
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również ostatnio przez przypadek zobaczyłam film, i okazał się być niezwykle przyjemny. Z tym większą przyjemnością sięgnę po książkę! :)
    Pozdrawiam! włoczykijka z marcepanowych recenzji

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu przeczytać tę książkę, tym bardziej, że od dłuższego czasu leży na mojej półce i zbiera kurz.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja oglądałam ku przekorze wszystkim film, tylko niestety mnie nie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale tytuł coś mi mówi...

    OdpowiedzUsuń