czwartek, 25 lutego 2016

TMI Book Tag


(grafika mojego autorstwa) 


 Do TMI Book Tag nominowała mnie Karolina z Kociara - moje pasje

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl? 
Wydaje mi się, że Izabelle z serii Dary anioła. 

2. Twoje fikcyjne zauroczenie? 
Cóż, jest ich bardzo dużo. Zdecydowanie za dużo, haha.

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić? 
Nie.

4. Największa książka na Twojej półce? 
Z powieści - pierwszy tom Królów przeklętych.

5. Najcięższa książka na twojej półce? 
Nie mam pojęcia, nie ważyłam, ale przypuszczam, że encyklopedia. 

6. Masz jakieś książkowe plakaty? 
Jestem szczęśliwą posiadaczką kilku plakatów z ekranizacji "Igrzysk śmierci" oraz "Hobbita". 

7. Masz jakąś książkową biżuterię? 
Niestety nie, ale chciałabym sprawić sobie broszkę z Kosogłosem.

8. Ulubiona para, której kibicujesz? 
Clary i Jace z Darów anioła.

9. Ulubiona seria książek? 
Igrzyska śmierci oraz Harry Potter.

10. Ulubiony soundtrack z książki? 
Nie mam. 

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana? 
Między życiem a życiem Jessiki Shirvington. Aktualnie mam po niej mały kac książkowy

12. Ulubiona powieść jednotomowa? 
Nie mam jednej ulubionej. 

13. Od kiedy czytasz? 
Od kiedy pamiętam, dosłownie! I nie umiem wskazać konkretnego momentu, w którym zaczęłam nałogowo pochłaniać powieści.

14. W którym domu Hogwartu jesteś? 
Prawdopodobnie w Gryffindorze.

15. Czego szukasz w książce? 
Przede wszystkim, żebym polubiła książkę, musi być ona ciekawa i jakimś sposobem wciągnąć mnie do swojego świata, tak bym nie mogła oderwać się od czytania. Cenię także oryginalne, nietypowe pomysły.

16. Ulubiony cytat? 
Oj, mam ich bardzo dużo. Przykładowo:
Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku.
Antoine de Saint-Exupery - Mały książę 

17. Ulubiona okładka? 
Tych również mam bardzo dużo. Na przykład:

    

18. Akcja vs romans? 
Hm... Trudny wybór, ale chyba romans.

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce dzieją się smutne momenty? 
Nigdzie nie idę, po prostu o tym myślę. 

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki? 
To zależy. Kiedy mam dużo czasu wolnego od szkoły (wakacje, ferie) jestem w stanie przeczytać powieść w ciągu dwóch dni, a niekiedy nawet w ciągu jednego. Kiedy muszę chodzić do szkoły, co wiąże się z nawałem nauki, przeczytanie jednej powieści zajmuje mi znacznie więcej czasu. 

21. Ile trwa twój kac książkowy? 
Kilka godzin? Naprawdę, rzadko miewam taki porządny kac książkowy, ale jak wspominałam, teraz po książce Między życiem a życiem trwa on już jeden dzień. 

22. Najmniej lubiana książka? 
Raczej nie mam. 

23. Co cię zachęca do polubienia postaci? 
Dystans tej postaci do siebie, szczerość i optymizm. 

24. Co cię odrzuca w postaci? 
Wieczne niezdecydowanie.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery? 
Uwielbiam czytać książki i chciałam podzielić się tą pasją z innymi; szerzyć czytelnictwo.

26. Straszna książka? 
Milczenie owiec.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce? 
Zwykle nie płaczę przy książkach.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10? 
Między życiem a życiem. Zdecydowanie jestem nią zachwycona. Niedługo pojawi się jej recenzja. 

29. Ulubiony tytuł? 
Nie mam.

30. Ostatnio przeczytana książka? 
I tutaj po raz kolejny muszę wymienić Między życiem a życiem.

31. Co teraz czytasz? 
Zaczęłam Wypowiedz jej imię, ale jakoś mi to nie idzie, w rezultacie czego sięgnęłam po Utratę Rachel Van Dyken, którą czytam już drugi raz.

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki? 
Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2. 

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś porozmawiać? 
Katniss Everdeen z Igrzysk śmierci. 


34. Autor, z którym chcesz porozmawiać? 
Cassandra Clare.

35. Ulubione jedzenie do czytania? 
Nie jem przy czytaniu.

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć? 
W Narnii! Chociaż chyba bardziej w Hogwarcie.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć? 
Zdecydowanie Panem.


38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę? 
Całkiem niedawno.

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach? 
Nie znam.

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty? 
Nie.

41. Ulubiony magiczny przedmiot? 
Różdżka.

42. Twoje miejsce w drużynie quidditcha? 
Uważam, że raczej nie nadawałabym się do gry w quidditcha.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką. 
Tom Odell - Heal z soundtracku do ekranizacji Zostań, jeśli kochasz - kojarzy mi się ona właśnie z tą książką Gayle Forman.


44. Ulubiony podryw na książkę? 

Nie mam.

45. Użyłaś go kiedyś? 
Nie.


46. Ile masz książek? 

Ponad 100. Mało, ale ostatnio jakoś dość często korzystam z biblioteki, za którą wcześniej jakoś nie przepadałam, a teraz polubiłam.

47. Kogo tagujesz? 

11 komentarzy:

  1. Ciekawy tag! Sama mam również dużo książkowych miłości :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację! ;* Wykonam ją na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnóstwo krótkich, acz treściwych pytań :) Aż musiałam sprawdzić, jaka kryje się historia za zachwalaną przez Ciebie książką "Między życiem a życiem". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ile pytań :D Gryffindor górą! Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, świetny blog tak ogólnie. http://mycharlotte2001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację. Strasznie dużo pytań... Post pojawi się zapewne pod koniec marca...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również czytam odkąd tylko pamiętam, już od dziecka kochałam książki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie wybrane przez Ciebie okładki są naprawdę ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taaak dużo pytań <3
    Dziękuje za nominację <3
    Okładka "W ramionach gwiazd" jest przecudna :D
    Dary Anioła <3
    Chyba sięgnę po między życiem a życiem skoro tak ci się spodobała <3

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko, jak dużo pytań! Mnie chyba nie wystarczyłoby cierpliwości, żeby wypełnić ten tag do końca ;) Mnie z trylogii o Lumikki najbardziej podoba się okładka "Czerwonych...", pozostałe już nie są takie ładne, a z trylogii Kiery Cass chyba "Rywalki" są najpiękniejsze, chociaż nic nie przebije "W ramionach gwiazd".
    Och, uwielbiam piosenkę Heal Toma Odella, nawet jeśli w filmie się nie zakochałam.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  11. Izabelle z Darów Anioła zdecydowanie najlepszy styl!
    A co do Zostań, jeśli kochasz to ja bym dopasowała piosenkę Say Something - Christina Aguilera :D
    Pozdrawiam ~ Bacha

    OdpowiedzUsuń